I. U principiu di e lenti fotocromatiche
In a sucietà muderna, à misura chì l'inquinamentu atmosfericu s'aggrava è u stratu d'ozonu hè gradualmente dannighjatu, l'occhiali sò spessu esposti à a luce solare ricca di raggi UV. E lenti fotocromatiche cuntenenu microcristalli d'agenti fotocromatichi - alogenuro d'argentu è ossidu di rame. Quandu sò esposti à una luce forte, l'alogenuro d'argentu si decompone in argentu è bromu; i picculi cristalli d'argentu furmati in questu prucessu rendenu e lenti marroni scuri. Quandu a luce svanisce, l'argentu è u bromu si ricombinanu in alogenuro d'argentu sottu l'azione catalitica di l'ossidu di rame, schiarendu di novu e lenti.
Quandu e lenti fotocromatiche sò esposte à i raggi ultravioletti (UV), u so rivestimentu si scurisce subitu mentre blocca a penetrazione di i raggi UV, impedendu significativamente à i raggi UVA è UVB di dannà l'ochji. In i paesi sviluppati, e lenti fotocromatiche sò state dapoi longu ricunnisciute da i cunsumatori attenti à a salute per i so benefici per a salute, a so comodità è a so estetica. A crescita annuale di u numeru di cunsumatori chì sceglienu lenti fotocromatiche hà righjuntu e duie cifre.
II. Cambiamenti di culore di lenti fotocromatiche
In ghjorni di sole: A mane, l'aria hà una fina cupertura di nuvole, chì furnisce menu bloccu UV, permettendu à più raggi UV di ghjunghje à terra. Di cunsiguenza, e lenti fotocromatiche si scuriscenu più significativamente a mane. A sera, l'intensità UV s'indebulisce - questu hè perchè u sole hè più luntanu da a terra, è a nebbia accumulata durante u ghjornu blocca a maiò parte di i raggi UV. Dunque, a tinta di e lenti diventa assai chjara in questu mumentu.
In ghjorni nuvolosi: i raggi UV ponu ancu ghjunghje à a terra cù una intensità cunsiderevule à volte, dunque e lenti fotocromatiche si scuriscenu sempre. In interni, restanu guasi trasparenti cù poca o nisuna tinta. Queste lenti furniscenu una prutezzione ottima da i raggi UV è da u riflessu in ogni ambiente, aghjustendu u so culore prontamente secondu e cundizioni di luce. Pur pruteggendu a vista, offrenu una prutezzione completa per a salute di l'ochji in ogni mumentu, in ogni locu.
Relazione cù a temperatura: In e stesse cundizioni, quandu a temperatura aumenta, a tinta di e lenti fotocromatiche si schiarisce gradualmente; à u cuntrariu, quandu a temperatura cala, e lenti si scuriscenu pianu pianu. Questu spiega perchè a tinta hè più chjara in estate è più scura in invernu.
A velocità di u cambiamentu di culore è a prufundità di a tinta anu ancu una certa currelazione cù u spessore di a lente.
Data di publicazione: 28 d'aostu 2025




